Picl

Cineville Preview: Tu Dors Nicole

Frisse komedie over Nicole en haar beste vriendin die samen de zomer doorbrengen, tot haar broer roet in het eten gooit. Tijdens een warme zomer in Quebec begint de 22-jarige Nicole aan slapeloosheid te lijden, een teken dat er iets moet veranderen in haar comfortabele, maar ook doelloze leven. Nu haar ouders met vakantie zijn, installeert zij zich in hun huis om er een rustige zomer door te brengen met haar beste vriendin Veronica. Maar dan besluit haar oudere broer de woonkamer in beslag te nemen met zijn muziekband. Hun indringende aanwezigheid ondermijnt de relatie tussen de twee vriendinnen. De zomer neemt een andere wending dan verwacht en wordt geleidelijk aan beheerst door de hittegolf, de groeiende slapeloosheid van Nicole en de aanhoudende avances van een vroegrijpe jongen... 'Tu Dors Nicole' is een fijne, geestige film die een scherpe, maar tegelijkertijd barmhartige blik werpt op de twijfels van dolende twintigers.

De Cineville Previews zijn voorpremières van speciaal door Cineville geselecteerde films. Aangeboden door o.a. het Fraterhuis en zowel te bezoeken door Cineville pashouders als niet-pashouders. Drie filmliefhebbers zijn de tourguides door filmland deze zomer. Zij kiezen alle drie een favoriet uit het aanbod van nog niet verschenen, kakelverse films en vertellen in een videoboodschap waarom je juist díe film moet zien. Laat je overtuigen door één van deze drie filmfanaten en zorg ervoor dat je jouw keuze straks kunt zien bij de komende Cineville Preview.

Regie:
Stéphane Lafleur

Lengte: